Nieuwe leden raad van toezicht Bonnefanten

Met de komst van Madeleine van Lennep, Maurice Lambriex en Barbara Strating is de raad van toezicht van het Bonnefanten weer op volle sterkte. De drie leden zijn een sterke aanvulling op de vier zittende leden Petra Stienen, Lieve Schouterden, Bastiaan Klomp en Britte Sloothaak.

Petra Stienen, voorzitter van de raad van toezicht Bonnefanten: “Begin dit jaar namen we afscheid van Marian Duff en Sem Wigman. Na een zorgvuldige selectie zijn wij trots op de aanvullende ervaring, kennis en netwerken die de nieuwe leden voor het Bonnefanten inbrengen. Tegelijkertijd dragen zij bij aan de diversiteit en meerstemmigheid in onze raad.”

“We zijn blij met de komst van Madeleine van Lennep, Maurice Lambriex en Barbara Strating”, aldus Stijn Huijts, algemeen en artistiek directeur Bonnefanten. “De raad telt nu zeven leden die allen vanuit hun rol met verschillende perspectieven een belangrijke bijdrage leveren aan het Bonnefanten van nu en straks.”

Met de wijzigingen in de raad van toezicht ziet deze er per 18 september 2024 als volgt uit:

• Petra Stienen (voorzitter)
  • Bastiaan Klomp
  • Maurice Lambriex
  • Madeleine van Lennep
  • Lieve Schouterden
  • Britte Sloothaak
  • Barbara Strating

Madeleine van Lennep (1956) is altijd geïnteresseerd geweest in kunst en cultuur en de onderlinge relaties daartussen: als student, maker en heavy user, als professional met vele rollen in het culturele veld, als bestuurder en als vrijwilliger. Ze zat op de kunstacademie, studeerde museologie en hecht aan een leven lang leren. Onder meer initieerde en begeleidde kunstopdrachten voor de stad Utrecht en ze werkte bij de Raad voor Cultuur. Ze maakte deel uit van de directie van de Mondriaan Stichting, het latere Mondriaan Fonds. Vervolgens werkte ze tien jaar lang als directeur van de BNO (Beroepsorganisatie Nederlandse Ontwerpers), de grootste ontwerpers-community in Nederland. Dit alles bracht haar overzicht en inzicht in het culturele veld, het daarop gerichte beleid en natuurlijk een groot netwerk. Van Lennep is tegenwoordig op incidentele basis actief en zet zich in voor mensen en praktijken waarin zij gelooft.

Maurice Lambriex (1977) is een visionair doener en actief in het Brightlands ecosysteem in Limburg vanuit strategie en stakeholdermanagement. Hij realiseert het liefst zaken met een maatschappelijke impact, waarin ingewikkelde vraagstukken met meerdere stakeholders en verschillende belangen een rol spelen. Hij luistert, vraagt door en gaat creatief om met situaties en ziet kansen. Soms onorthodox, maar altijd gericht op het resultaat en vanuit de grondhouding dat de organisatie waar hij dat voor doet, en met name voor de mensen in die organisatie, het beter moet worden. Verbinding, vertrouwen en betrokkenheid zijn hierbij sleutelwoorden. Lambriex heeft in zijn carrière een breed en divers netwerk opgebouwd. Dat resulteerde recent erin om met een klein team van enthousiaste mensen een nieuwe middelbare school in Maastricht op te richten.

Barbara Strating (1985) is is veelomvattend door haar organisatorische en verbindende competenties, haar kennis van kunst en haar grote professionele netwerk binnen de kunstwereld. Dat omvat organisaties, kunstenaars, fondsen en overheden. Strating is opgeleid aan de Radboud Universiteit, waar zij een bachelor Filosofie en een master Kunstbeleid en Mecenaat heeft afgerond. Binnen het gevarieerde werkveld van kunst en cultuur heeft ze zich op verschillende terreinen verdienstelijk gemaakt: van adviseur en onderzoeker toegankelijkheid en inclusie bij het Van Abbemuseum in Eindhoven tot schrijver en interviewer over beeldende kunst, kunstbeleid en kunstenaars. Daarnaast was ze programmamaker, o.a. bij het Studium Generale van de Universiteit Maastricht (UM) en is ze als adviseur betrokken bij het Mondriaan Fonds. Sinds 2022 is Strating conservator beeldende kunst bij de Universiteit Maastricht.

Voor meer informatie verwijzen wij graag naar de profielen op de website: https://www.bonnefanten.nl/nl/organisatie/over/raad-van-toezicht

Nutezien

Geen resulaten gevonden.